Lovliggør Narko og Hash!!

LOVLIGGØR NARKOTIKA!

Vi bruger mange penge og ressourcer på at bekæmpe narkotika rundt om i verden. Men hvorfor?
Hvad er det ved Narko som gør at vi ikke ønsker det i vores hjem, i byen eller på gaden? Hvad er der galt ved at tage Kokain, Speed og LSD, Ryge lidt hash engang imellem?
Hvorfor er det blevet tabu at tage stoffer, og hvorfor er det forbudt?

Lo

Jeg ved jeg advarede jer i starten, og jeg bliver nød til at gøre det igen, disse holdninger og meninger og om det er det samme eller ej, og du mener det samme eller ej, er mig komplet ligegyldigt, om jeg mener det jeg skriver, er der ikke andre end mig som ved, og jeg står inde for det jeg skriver, er der heller ikke andre end mig som ved. Måske jeg tager stoffer, måske jeg ikke gør. Måske ville du vide det, hvis jeg gjorde, men igen. Hvorfor skulle jeg gøre det.?

Mange vil nu tænke, at det er fordi det er farligt!
Det er fordi man bliver afhængig af det!
Man bliver dum når man tager det, sniffer det eller ryger det!
Man kan dø af det, og komme galt af sted!
Folk kører galt når de tager det, og slår andre ihjel når de er på det!
Min far er narkoman vil nogen sige nu!
Og andre vil sige at deres kammerat døde af at tage ecstasy!
Og når nu alle har fået udtrykt deres foragt, forargelse og deres beretning om stoffer.
Så kan man vende det hele om?

Og inden jeg gør det, vil jeg blot fortælle hvorfor jeg syntes det er farligt!
– Fordi det er ulovligt.
– Det er en dyr ting.
– Det er kriminelt, og kriminelle sælger det.
– Folk slå ihjel og laver bander, krige og lign for at sælge og købe det!

MEN LAD OS SÅ VENDE DET OM.
Hvis jeg først nævner en række ting så kan i overveje hvad jeg snakker om?

Jeg kan blive afhængig af det?
Jeg kan dø af det, og det kan gøre mig meget syg.
Det koster mange penge, og er ikke sundt.
Min far er død af det!
Mange kører galt på grund af det.
Hvad er det?
– Cigaretter.

Jeg kan dø af det, og det kan gøre mig meget syg.
Jeg kan blive afhængig af det, og det er min mor!
Jeg bliver dum af det, og mange har slået folk ihjel mens de havde taget det.
Man kan meget nemt kører galt på grund af det, og slå andre ihjel.
Det koster mange penge, og er ikke sundt.
Man ødelægger sin krop af det.
Man kan ikke se klart, og han forstiller sig en masse ting.
Min farfar er død af det!
– Øl og Spiritus.

Hvorfor er det som om at det er mere tilladt at ryge og drikke, i stedet for at tage stoffer og ryge hash?
Hvad er den store forskel, udover at det ene er lovligt, og det er det andet ikke!
Fortæl mig det meget gerne!

Hvorfor dør folk at af tage stoffer? Fordi de ikke kan få information om hvordan man gør. Alle ved at man skal drikke vand, når man er på Ecstasy, og alle står med en flaske vand på diskotek La Hacienda. Men ved folk at man skal bruge en masse vitaminer inden man tager E, og at man ikke må drikke solbærsaft, kaffe, the og drikke alkohol imens, da det kan forhøje risikoen for blackout. Nej det ved folk ikke, hvorfor gør de ikke det! Fordi det er ulovligt. Men vi ved alle sammen godt at Cigaretter kan fremkalde kræft, det kan gøre at vi ikke kan få børn, og vores kondi bliver dårlig.

Ved vi at alkohol er vanedannende, hvor mange har ikke forældre som drikker en flaske vin hver dag.
Forældre som kommer pisse stive hjem fra arbejde og fra fester.
Hvor mange forældre har ikke slået deres barn fordi de selv var fulde!

Hvorfor er det farligt at tage stoffer, fordi der ikke er information om det?
Folk dør ikke at tage ecstasy, de dør fordi det ikke er kontrolleret ecstasy. Og fordi gadesælgerne som sælger coke, Kokain og speed, blander det hele op med syre o.l. For at kunne tjene flere penge pr gram.

Hvordan kan det være at de største sponsere til at bekæmpe narkotika WORLD WIDE, er Tobaks industrien, og Sprit industrien. Er det fordi de er bange for at vi bliver afhængige af et andet stof end deres?
Tror i der ville være halvt så meget kriminalitet i verden, halvt så mange bande opgør og skyderier hvis narkotika blev lovligt? Tror i at alle ville begynde at tage kokain hvis det blev lovligt? Ville du selv?
Og hvis du gjorde det, ville du så dø af det? Nej vel, for du fik jo kun ting som var testet og godkendt af Danmark og resten af verden? Ville der være hungersnød i lande som Afganistan, Colombia og Afrika, hvis det blev legaliseret at man kunne købe hash og kokain. !

Jeg ved det ikke, men bare en tanke jeg havde…

Jeg har hverken en mor som er alkoholiker eller en far som tager stoffer. Min farfar er ikke død af druk! Eller jo, det er han vidst. Kendte ham ikke. Jeg har selv kammerater som er døde af E. Og en anden som drak sig stiv, og kørte galt i sin bil. Samme død, en anden grund.

Min blog, min holdning, min stemme, min tanke.
Og eftersom dette er et forum hvor man sikkert skal skære tingene ud i pap, så i MORALEN i denne tekst, at jeg ikke mener at narko skal være lovligt, men men men, så skal tobak og alkohol heller ikke!

En kommentar to “Lovliggør Narko og Hash!!”

  1. Som mor til en teenager med et tidligere hashmisbrug kan jeg slet ikke forstå, at man vil overveje lovliggørelse.
    Bare ved at fremsætte forslaget om lovliggørelse, “forherliges” de unges syn på hashrygning.
    Hvordan skal vi som forældre forklare de unge at det er usundt, farligt og forbudt at ryge hash, men legalt og helt i orden bare de venter til de bliver 18 ?? Det er en kæmpe udfordring i forvejen og det bliver ikke lettere hvis hash legaliseres.
    Ingen tvivl om, at hash er mindre skadeligt på de indre organer end eks. alkohol, og ingen tvivl om at enkelte kan administrere hashrygning men tænk på, hvad hashen egentligt forårsager.
    20 % eller mere af de kognitive evner, lægges i dvale ved bare 1 gang ugentligt hashrygning.
    De unge oplever nederlag efter nederlag i folkeskole årerne, fordi de ikke kan koncentrere sig, mister en stor del af indlæringsevnen, ikke kan følge med i timerne, ikke sover ordentligt, ikke udvikler sig i takt med “de kloge nørder” og ikke selv forstår hvorfor.
    Se på statistikker fra Sundhedsstyrelsen, Center for Rusmiddelforskning og U-turn. Antallet og ikke mindst alderen på unge og deres forældre der søger hashmisbrugs hjælp er skræmmende læsning.
    Vi skal hjælpe forældre til de unge med at tale mere åbent om problemet som er støt stigende – stophash.dk opfordrer derfor til ikke at legalisere hashen men sætte mere effektivt ind overfor en kortlægning af de årsager som får de unge til at starte med hashrygning.
    I dag skal der flere nærværende og nutidssvarende udfordringer og tilbud i både folkeskole og fritid og ikke mindst skal vi lære alle voksne med ansvar for vores unge at tale åbent sammen.
    Mvh Mille
    stophash.dk

Skriv et svar

